Valuri de hârtie. Rostogolindu-se, aruncând pe plajă milioane de file, o inepuizabilă rezervă de cuvinte, propoziții şi fraze pe care, oricât aş încerca – şi mă străduiesc, mă străduiesc, mă străduiesc până la durere -, nu reuşesc să le înțeleg. Un alfabet misterios, poate un alfabet al unei alte limbi, al unei alte lumi. Un gând nebun îmi dă târcoale – Cum ar fi să înoți într-un ocean de hârtie? Habar n-am.
E frig, e umezeală, miroase a alge putrezite. Îmi frec mâinile, caut în jur câteva vreascuri. Doar file jilave, acoperite cu un scris mărunt, indescifrabil, rămăşițe (poate) ale contorsionărilor mentale care au chinuit o planetă (o lume paralelă?) populată exclusiv cu scriitori frenetici, condamnați şi condamnându-se să scrie până la epuizare.
La câțiva metri distanță, un castel de nisip. Detalii arhitectonice ieşite din comun, zeci de turnuri semețe, ziduri groase, metereze, un şanț de protecție secat. Sunt singur, gândindu-mă la un simulacru de asediu absurd. Filele se împrăştie la picioarele mele, castelul de nisip aşteaptă fâlfâirile trufaşe ale unor stindarde care nu există. Ghearele unor fulgere scrijelesc cerul, valurile par cuprinse de furie.

Ții minte când construiam cele mai frumoase castele de nisip? 

Am ajuns la concluzia că întrebările din vis au întotdeauna o mai puternică legătură cu viața pe care o trăim (ne imaginăm că o trăim, ne impunem să o trăim) în realitatea palpabilă, acolo unde suntem învățați/obligați de la bun început să ne conformăm, să fixăm repere, să trasăm drumuri şi să devenim sclavii propriilor iluzii. Visele nu au legi.
Ce aiureală, ar putea interveni cineva – poate chiar Iepurele, însă aici şi acum, pe plaja aceasta, nu sunt decât eu – visele au legile lor, trebuie să te supui lor. Şi chiar asta faci, de fiecare dată când visezi…
Îmi aduc aminte de un foc pe plajă, lemnele trosneau, iar flacările acelea, privite dintr-un anumit unghi, se năşteau din mare… Uimirea noastră se înălța împreună cu fumul şi zbura către un orizont de purpură.

♣ Cristian Lisandru

sursa foto – goodfon.ru